Tennis

» Site Navigation

 > FAQ

» Stats

Members: 13,751
Threads: 3,124
Posts: 14,231
Top Poster: Lawn Tennis (1,095)
Welcome to our newest member, RX48

» Online Users: 516

0 members and 516 guests
No Members online
Most users ever online was 1,727, 02-25-2024 at 04:34 PM.
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    amsterdam netherlands
    Posts
    5

    Hilverheide - Eredivisie 2006

    Eerst even dit:
    omdat de site van Hilverheide (nog) geen forumfaciliteiten biedt heb ik gezocht naar een andere manier om standpunten over belangrijke zaken die Hilverheide aangaan met elkaar te kunnen uitwisselen. Die heb ik hier gevonden. Dit is weliswaar een Engelstalige site, maar de computer doet daar niet moeilijk over.
    Als je wilt reageren moet je je eerst aanmelden (registreren). Ga naar www.tennisw.com, en klik op "Join Now". Vink in het volgende scherm het vakje aan waardoor je aangeeft de regels te accepteren en druk op "Register". Vul in het volgende scherm een zelf te kiezen inlogcode en password in plus eventueel wat persoonlijke gegevens. Vergeet niet om de tijdzone aan te geven: GMT+ 1 uur. Druk dan op "Complete Registration" en je bent geregistreerd. Wel nog even bevestigen via de Email die je automatisch toegezonden krijgt.

    Als je geregistreerd bent kun je op elke post(=tekst) in elke thread(=onderwerp) in elk forum reageren door op "Reply Post"te drukken.
    Dit onderwerp heb ik gestart onder de naam die hierboven staat: "Hilverheide - eredivisie 2006". Het is te vinden in het form "General Tennis Discussion".
    Je kunt het adres van dit onderwerp ook in een snelkoppeling invullen:
    http://www.tennisw.com/forums/editpost.php?do=editpost&p=2102
    dan ga je direct hierheen. Dat is het adres dat ik aan zoveel mogelijk Hilverheideleden zal rondsturen. Het bestuur wordt uitgenodigd om kennis te nemen van de reacties.

    Commentaar is welkom! en nu het onderwerp zelf:

    Wel of niet deelnemen aan de Eredivisie 2006 wordt momenteel druk bediscussieerd in de vereniging, en terecht.

    Ik heb daar zo mijn eigen idee over: niet (meer) doen!
    We hebben er vier jaar lang aan kunnen deelnemen dank zij de financiële inbreng en de drive van René van den Berg. Dat is nu weggevallen.
    Met de vereniging Hilverheide heeft de Eredivisie Proftennis (officiële benaming van de KNLTB) alleen zijdelings te maken gehad. Het team heette niet voor niets "Intervaluta Hilverheide": reguliere verenigingsleden hebben er nooit deel van uitgemaakt. Het waren steeds voor veel geld ingehuurde proftennissers.
    Zolang René dat bekostigde was dat geen probleem. We hadden we er gratis een aardig kijkspel bij. Maar een echte verenigingsactiviteit is het nooit geweest. En verder is het maar de vraag of Hilverheide er als vereniging beter van is geworden. Een deel van de nieuwe aanwas is er mogelijk wel aan te danken - ik zou trouwens weleens willen weten hoevéél nieuwe leden dat opgeleverd heeft - maar in geld uitgedrukt denk ik dat de tennisschool van René Gorter er aanzienlijk meer voordeel van heeft gehad dan de vereniging. Tip: als er gezocht wordt naar nieuwe sponsors mag Tennisschool René Grter dan ook zeker niet worden overgeslagen!
    Maar mijn belangrijkste overweging is wel dat de naam van Hilverheide de afgelopen jaren via de eredivisie verbonden is geraakt met die van René (vdB). Evenals eerder in zijn successen, deelt Hilverheide nu in zijn diskrediet. Deelname van Hilverheide in 2006 zal die verbondenheid weer in de herinnering terugroepen, zeker van de tennisjournalisten die volgend jaar de eredivisie gaan verslaan. Dat kunnen we niet gebruiken. Wat voor René geldt, geldt - weliswaar in ander opzicht - ook voor Hilverheide: als je geschoren wordt moet je stil blijven zitten.
    Laten we teruggaan naar de oospronkelijke doelstelling van elke amateursportvereniging: een plezierige omgeving scheppen waarbinnen de leden (wijzelf dus!) hun sport kunnen uitoefenen, in competitie-, toernooi- en onderling verband. Proftennis is een individuele aangelegenheid, die sponsoring door amateurclubs niet nodig heeft.

    Tennisgroeten van Hans Muller
    Last edited by smubbel; 09-18-2005 at 09:16 AM.

  2. #2

    Smile support

    ik ben het er helemaal mee eens

  3. #3
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    2

    hilverheide

    misschien is dit wel het moment om de vereniging terug te geven aan haar leden.wellicht met de juiste aandacht voor al haar categorieën, dus ook de
    recreatiespelers.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    amsterdam netherlands
    Posts
    5
    hieronder de mail die ik vandaag van René Gorter heb ontvangen, plus mijn reactie:

    Hoi Hans,
    Bedankt voor je email en ik vind het een goed iets om een discussie in de club op te zetten om te kijken of de eredivisie wel of niet door moet gaan.
    Ik dacht dat het bestuur reeds besloten had om door te gaan en daar wil ik graag mijn hulp bij aanbieden.
    Ik vind het alleen jammer dat jij denkt dat ik veel geld eraan verdient heb want dat is zeker niet zo.
    Ik heb dit jaar geen loon ontvangen, een kleine bijdrage van de cluib uitgezonderd, maar dat was niet eens genoeg om een vervanger te betalen voor mijn lessen die over genomen moesten worden. Ik heb het afgelopen jaar alleen maar meegeholpen om de club te helpen en dan vind ik het jammer dat jij denkt dat ik er veel geld aan verdien. Ik krijg geen leerling meer of ik nou wel of niet het team coach, ik vind het gewoon leuk om te doen en dat is de enige reden dat ik mee geholpen heb en weer mee wil helpen als het door gaat. Ik zou meer verdienen als ik de uren die ik afgelopen jaar in het team gestopt heb gewoon les op de baan zou geven.
    Als jij er helaas anders over denkt vind ik dat heel jammer en zou daar best een met je over willen praten.

    Met vriendelijke groeten,

    Rene Gorter

    antwoord van mij (ook 20-9):

    Beste René,

    mijn bedoeling is om een discussie te starten over de deelname aan de eredivisie door Hilverheide, en zeker niet om te suggereren dat jij daar aan zelf hebt verdient. Maar het is natuurlijk wel zo dat jouw tennisschool profiteert van de toeloop van nieuwe leden, omdat een deel daarvan gaat lessen. Omdat dit een forum is, waar iedereen mee kan praten, heb ik de vrijheid genomen om je reactie hier ook te publiceren. En verder kunnen we best samen eens een boom opzetten! maar nogmaals: het gaat mij niet om jou, maar om het feit dat het bestuur iets wil waar ik tegen ben.

    vriendelijke groet,
    Hans
    de bal is geel, de bal is rond...

  5. #5
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    amsterdam netherlands
    Posts
    5
    ________________________________________
    Van: Rob Vonck [mailto:rvonck@planet.nl]
    Verzonden: dinsdag 20 september 2005 21:52
    Aan: Hans@121mark.com
    Onderwerp: Re: Hilverheide forum

    Hans,

    Met stomme verbazing heb ik onderstaande actie van je gelezen.

    Ik wil hier dan ook wel even wat over kwijt.

    De eredivisie is voor de meeste leden van Hilverheide een fantastisch evenement om mee te maken, vele vrijwilligers(leden) hebben maanden ontzettend hard gewerkt om te zorgen dat het weer een onvergetelijke happening voor velen van ons is geworden.

    Rene (vdB) heeft dit jaar gezorgd voor de tennissers. Het overige is door heel veel inzet van diverse leden, medewerkers van het tennispark, Rene Gorter en anderen fantastisch verlopen.

    Ik vind het dan ook beneden alle pijl, dat je suggereert dat Rene Gorter er beter van geworden zou zijn.

    Commentaar komt er altijd van mensen die aan de zijlijn staan, oftewel de beste stuurlui staan aan wal.

    Dat onze vereniging probeert om in 2006 deel te nemen aan de eredivisie kan ik alleen maar toejuichen en bewonderen " en met mij vele anderen".

    Recreatief tennissen kunnen we altijd, dat is bij andere verenigingen wel eens anders (kijk om je heen). Voor leden die het daar niet mee eens zijn; waar waren jullie met de competitie, de toernooien etc.

    Het idee van een forum had je misschien kunnen bespreken met onze webmasters, die zeker openstaan voor een nieuw idee op onze site, maar ik denk niet dat we zitten te wachten op een site waarin geprobeerd wordt onrust te stoken.

    Verder heb ik gehoord dat je onze vereniging gaat verlaten, waarom dan deze actie, het lijkt meer op een hetze tegen het bestuur.
    Van de vereniging met 700 leden, ben jij, zoals je schrijft in je antwoord aan Rene, de enige die tegen de eredivisie is.

    Riet Vock
    --------------------------------------------------------------------------
    Bedankt voor je bijdrage aan de discussie, Riet. Ik heb hem op het forum gezet zodat anderen er ook kennis van kunnen nemen.
    Vriendelijke groet, Hans
    de bal is geel, de bal is rond...

  6. #6
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    2
    dag riet,
    ik citeer een paar van je opmerkingen en ga daar vervolgens op in.

    " Recreatief tennissen kunnen we altijd, dat is bij andere verenigingen wel eens anders (kijk om je heen). Voor leden die het daar niet mee eens zijn; waar waren jullie met de competitie, de toernooien etc."

    ms: ik heb heel lang naar dit zinnetje zitten staren.ik kan slechts gissen naar de betekenis(sen) ervan.

    "Van de vereniging met 700 leden, ben jij, zoals je schrijft in je antwoord aan Rene, de enige die tegen de eredivisie is."

    msok lang naar deze zin gezocht maar niet gevonden.ik denk dat hans m. niet per definitie tegen de eredivisie is,maar argumenten aandraagt om dat niet nu en door deze vereniging te laten organiseren.

    persoonlijk ben ik wel blij met deze forum-site.temeer omdat een klein artikel dat door mij is ingezonden met de bedoeling om het te plaatsen in het verenigingsblad "gravelflitsen"tot twee keer toe gestuit is op wat ik maar benoem als censuur. het artikel had niet meer dan de bedoeling om een discussie op gang te brengen waar wellicht de vereniging als geheel voordeel bij zou kunnen hebben.gelukkig is er dan dit initiatief waar meedenkende clubleden niet monddood gemaakt mee kunnen worden.

    met vriendelijke groet,
    martin stam.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    amsterdam netherlands
    Posts
    5

    geen eredivisie 2006...

    Ik heb vandaag via de Volkskrant en via de site van de KNLTB vernomen dat Hilverheide zich heeft teruggetrokken uit de eredivisie 2006, en dat daarvoor in de plaats Victoria zal deelnemen.
    Het mag duidelijk zijn dat ik dit een verstandig besluit vind. Wat me enigszins tegenvalt is het gebrek aan communicatie van het bestuur: niet alleen heeft dat in het geheel niet gereageerd op de inhoud van dit forum, hoewel de link naar alle bestuursleden is gestuurd: ook op de site van Hilverheide zelf ontbreekt informatie over de terugtrekking. Zo zijn kennelijk onze manieren geworden. Het zij zo.
    Ik sluit van mijn kant hier de discussie af. Het onderwerp zelf laat ik nog een paar maanden staan, ter leringhe ende vermaeck.
    de bal is geel, de bal is rond...

  8. #8
    Join Date
    Jul 2005
    Posts
    111

    ?

    and in English that would be???

  9. #9
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    amsterdam netherlands
    Posts
    5
    a long story...
    de bal is geel, de bal is rond...

  10. #10
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    21
    uhm what were you people posting in german? i dont understand
    post something in french or english

  11. #11
    Join Date
    Jul 2005
    Posts
    111

    heh

    I think that was dutch

    Tibor

  12. #12
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    my home
    Posts
    328

    Talking

    Quote Originally Posted by Valentino
    uhm what were you people posting in german? i dont understand
    post something in french or english
    as usual

    u dont understand anythin

Similar Threads

  1. Instant Replay at the 2006 U.S. Open?
    By John in forum Tournaments
    Replies: 2
    Last Post: 12-14-2006, 01:24 AM
  2. 2006 U.S. Open - Your Predictions
    By John in forum Tournaments
    Replies: 30
    Last Post: 09-13-2006, 09:39 PM
  3. 2006 U.S. Open - Schedule
    By John in forum Tournaments
    Replies: 0
    Last Post: 08-27-2006, 08:12 PM
  4. -[[ 09/06/2006 - LIVE Roland Garros ]]-
    By Eran-s in forum General Tennis Discussion Forum
    Replies: 1
    Last Post: 06-17-2006, 09:03 AM
  5. French Open 2006
    By Sal in forum Tournaments
    Replies: 22
    Last Post: 05-31-2006, 05:57 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Powered by vBadvanced CMPS v4.0.1